Thursday 31 March 2011

CERITA KU KETIKA DI PRA-UNI(F6)



enam atas tiga




assalamualaikum......

cerita aku ketika di pra-U bermula apabila aku dpat 1 petunjuk didalm mimmpi...
sebelum mimpi tu aku n syuk balik dri kerje tros g rumah ayah wazir tuk sambut birthday bonda atie.... aku xtau lak mlm tu yg budak2 f6 ade skali.. hahaha... minority dorang mmg aku kenal mse ajar kawad... and ade budak dri kelas komputer sorrang tp aku xingat tu die..(si nina)..
malam tu balik uma aku tido... pastu leh mimpi yg aku pakai baju skola lagi..... mmg aku xsangka la.. pastu hari seterusnya pas mahgrib keje cam biase la... tp hati aku mcm xtentu hala.... aku pon ajak bpak aku g PPD g amik semula borang tawaran F6 aku yg ilang kt PLKN.... dpt je borang tu aku tengok sekolah mane... ia tertulis "SMK SUNGAI KAPAR INDAH" time tu hati aku berkata betul ke ni, aku xleh kata apa2 selain Alhamdulillah.. mimpi yg aku dapat tu betul2 bg petunjuk...

maka aku last berkhidmat di KFC ktm port klang pada 9 ogos 2010, bukan tu sahaja pada malam yang sama semasa waktu closing kedai.. aku dpt mesej dari ex aku, yg die kate die nak break.. tp die ckp jgn tanye kenapa... aku agak terpinga pinga la time uh, tp waktu tu aku terfikir mungkin ni pakej kot aku sambung blaja tanpa gangguan lain.. huhu tp sedih der... sbb tim tu aku syg die sgt2.. tp ape kn daye.. sayang aku tu xsampai kat die.. jd memang sayang aku bukan untuk die, tp sayang aku ni untuk bakal isteri aku...huhuhu...

mlm tu rakan sekerja aku belanja makan tuk last day aku.... tq semua aku sentiasa ingat korunk... smpai skang.... sory la lme x melawat KFC kiosk tu.. bz la....t ade mase aku belanja korunk makan balik..

seminggu aku masuk f6 tau x, ade lg sorang ni ikot aku masuk... syukri... hahha selang seminggu die follow masuk f6.... t die xbenti keje lg.. die msh keje..smpai bulan bpe tah bru benti.. yg bestnye die masuk tuh mggu depan tros exam... aku ngn die mecacap la.. jawab exam tu.. xblaja ape pon hahahha.... mmg best....
pas exam akhir tahun ade lg sorang budak ni masuk dung2 (jijol).. die tgk aku ngn syuk happy kt ski.. die pindah dri dato hanzah ke ski.. hahahhha
nyot betul..... bgs la die pindah..... sekurang2 nye die at sini blajo....
sungguh pantas watu di lower six berlalu.... mcm2 kami buat siap ade jamuan raye.. tp nak cover kitorang ckp buat perkhemahan sehari hahahha...


akhir tiba upper six... mase ni aku telah di lantik jadi KETUA PENGAWAS PUSAT SUMBER...
agak la... kan... name gelaran pon agak comel kan.. adik2 aku pggl aku abg gebu.... abg soya, hahaha mekasih sayg adik2 sume........
perjalanan upper six ni mencabar sebb kami budak seni ade folio kne buat every month kne update.. banyk ur... tp best.. aku blaja drawing... hahha mmg klako.. mse mule2 aku draw.....
aktiviti yg aku terlibat mmg banyk lah name pon anak didik wazir... hahah dri f1 sampai f6 same jew... hahhahaha mmg aktif kt koko......
aku masuk koir, dikir, ajar adik2 buat psmbhan... mcm2 ar...................
MUET heheh aku mse awal tahun nye exam dpt band 2.....
akhir tahun baru dpt band 3.....

ade satu part ni krisis antre budak seni n budak kelas 6a3... mmg r.. hahaha.. dorang xfahami situasi jd bende ni lambat selesai... huhuhuh
tup tap tup tap......................... dah dekat nak STPM... risau2...
mcm2 kaedah pembelajaran au buat.. huhuhuhuhu mcm nak gile dah.....
hahhha
terima kasih kat ayah wazir adik2 cikgu2 lain yg menemani kami ketika exam sambil buat mural kat bawah tu... boleh la kami lepas stress kat dinding tuh... huhuh... hasil mural cantik sangat2.....
hahahha... hijau daun...
sehingga lah saat itu tammat.. habis exam paper last aku terasa sedih jew.. bb lepas ni aku mmg xkn pakai lg uniform yg ade lencana sekolah...
aku akn merindui nya.. xsalah pilihan yg aku buat tuk masuk form 6 sbb aku temui semula matlamat hidup ku...
.
dan lg satu.... aku bermula hidup ku di zaman sekolah menengah di f1 bersama en.mohd wazir abbas.... dan aku akhiri di f6 juga bersama en.mohd wazir abbas... sebagai guru kelas ku..... begitu indah kan dan cantik perjalan hidup aku yang Allah s.w.t ciptakan...
aku selalu bersyukur akan semua yg berlaku.. dan redha dgn segala nya.....
yang baik dtg dari Allah s.w.t yg buruk dtg dri diri aku sendiri.....

aku cume nak ckp yg aku sayang kamu semua sampai syurga....
syg selama nya......

assalamualaikum......

1 comment:

Anonymous said...

There are hundreds of birthday party ideas and themes available. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry Tote Bags[/url] In a dry closing where you use the funds of the end buyer, say buyer C. [url=http://www.goosecoatsale.ca]canada goose online[/url] Aeolhstxm
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora bracelets sale[/url] Wcvupiaqv [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose coats[/url] ydsvaprqe