Sunday 20 March 2011

Kisah ku ketika di sekolah RENDAH........

Assalamualaikum.......

kehidupan sekolah rendah ni aku tak ingat sangat la ade la scene2 yg aku leh ingat.....

DARJAH SATU (satu NILAM {mase minggu petame name kelas ni BIRU})..
aku darjah satu ni xngat sangat... kawan2 yg aku ingat mase darjah satu ni.... ADAM HAFIFI, ALWI bin BASIR, HIDAYU, AISYAH, SAKINAH, er... sape lg ye...... hahah...
tp satu kes ni aku xpnh lupe smpai skng.. sal sorng budak ni (nama dan jantina di rahsiakan).. waktu BM ngah syok2 blaja..... tibe2 ktorng terbau sesuatu yg sangat ucuk meyh... ktorng ngt ade budak kentut r.. jd blaja cam biase..... smpai waktu rehat...................
bile habis rehat biase la aku org first yg akan sampai kelas bab mama aku pesan pas rehat jgn merayau twos g kelas.... huhu.... time tu aku n kawan aku nampak sesuatu yg pelik di kaki lima depan kelas.... ktonrg usha lah ngn lebih dekat.... skali bau die.... cam boom atom.... bole mati ko..
tp bende tu ade trail dri dalam.... ktowng pon tutop idung n mulut.. n follow the trail (biase la kanak2 peresaan ingin tahu tu ade)... bende tu datang dri meje sowang budak nih.... die uuk uuk wupenye.... ptt la mse kelas wangi jew..... pastu budak ni xdtg seminggu.. der.......
ni je aku ngat sal darjah satu huhuh....

DARJAH DUA (dua DELIMA)
mse darjah dua aku nye kawan... er... aku rase kawan2 aku same j2 smpai darjah enam.... hahaha tp ade yg baru jugak la.... huhuhuhu..... tp pekare darjah dua ni aku slalu tak datang skola... bab abah slalu ajak aku teman die g keje.. die kate lau bawak kete sowang2 senang ngantuk jd tuk prevent ngantuk die bawak aku skali....'
nak di jadi kn cite,,,,,,, cikgu kelas aku.. pn maznah.. (cikgu ni rate ke-6 cikgu2 garang dalam skola.. die menyoal aku bab aku slalu tak datang skola.. aku ckap la aku ikot bapak aku g keje....
dlu bapak aku slalu ade work kat pahang, gunng ledang.... aku ckp r ikot abah g gunung ledang... tp die xcaye. der... die ckp aku ni nak jadi hang tuah ke..... die cop muke aku muke penipu.. der.. kecik ati aku..... sampai satu hari tu mse amik report kad..... time tu bapak aku yg g amik.......
cikgu ni pon ngadu kat bapak aku.... yg aku suke tipu ikot bapak aku g gunung ledang...... dengan spontan dan sempoi bapak aku cakap... die tak tipu la cikgu,,.. mmg saye bawak die..... aku tengok muke cikgu tu tercengang2 die...... baru die tau... aku ckp betul... aku tau die xcaye bab die pon xpnh pehgi.. tp budak kecik yg innocent ni dah g dah... huhuh sian cikgu tu malu... die xtegor aku sebulan tau x.... nak exam akhir tahu bru die tego... huhuh.....

DARJAH TIGA (3 NILAM)
darjah 3.... ermmm..... aku xngat sngt la aku ngt kelas seni nagn cikgu latif je..... ha cikgu latif skang wat sambilan sebagai photographer n videographer..... kelas BI ngan sir raven dri darjah 1... huhuh lg er..... ha... darjah 3 la badan aku yang kecik cam kayu lapis ni berubah jadi tong drum... hahahha badan aku naik kaw2 nye der....... orng tua2 kate selera makan ngh naik.. budk membesr... hahahah...kisah pahit la bab aku gadoh at skola agame ngn budak drjah 6.. budak drjag enam tu mmg batak doh... aku popular ngn kakak darjah 6 bab aku comel.. huhuh.. tp abg2 tu xpuas ati dorang ramai2 bantai aku...... siol jew... pastu kantoi ngn cikgu... tp aku gak yg kne.. ngn guru besar,,,,, sgt nyot... sbb alasannye aku ni bapak aku orng UMNO... tak ke bodoh nye alasan... ko kan guru .... tugas ko mendidik bukannye memecah belah kan umat islam... sukati die la.. aku skola agama=e xabis smpai bulan 7 je.. darjah 4 seminggu... darjah lima sehari jew aku g... pastu xjejak kaki dah....

DARJAH EMPAT(4 DELIMA)
ni.... mmg aku xngt ape2 kot hahahahaha...... yang aku ngat g main kat kebun org ramai2.. skali kne kejar babi hutan hahahah.... padan muke kitorang........
mse darjah empat ko aku knl HASIF SAFWAN...... aku pon xngt yg penting aku mmg best frenz ngn die mse ni... bab share interest yg same.... knl hasif smpai drjh 6 der... f1 aku pindah... huhu
then taun lps mse f6 aku jmpe data tentang die dri my supahiero.... huhu

DARJAH LIMA (5 KENANGA {4 bulan pertama} 5 BAKAWALI {bulan seterusnya})
mse kt kelas kenanga kawan aku budak nakal... HAKIMI , n najib sukarno hahahha mmg ktowang kaki kacau orng... hahah lau xkacau xsah... dri dak lagi sampai dak ppuan mmg kne la ngn kitorang.... huhuhu nk dikata kn satu kuasa ALLAH... mse tu ujan lebat... ngh duk2 bab cikgu ngh tanda buku....... kilat menyambar depan mata aku, kimi, najib... ktowang mmg time tu xnampak ape2 tu jangka pendek.. tp plng lame aku r...... kimi kejap je , najib lbh kuwang seminit aku dlm dua minit.... dan aku wat konklusi tu la punce kerabunan aku. huhuh...
pas exam mid year aku nye result bagus der........ dpt no 2...... dlm kelas... keseluruhan no 55... tu yg aku naik ke kelas no 2.... 5 BAKAWALI...... kt citu aku jumpe balik kawan2 lame aku mse tadika uhuhuhu..... mse darjah satu sume ade la... hahaha.....


DARJAH ENAM (6 CERGAS)
darjah enam ni mmg aku ngt banyak tp aku cite yg highlight je la.. yg ade kaitan ngan UPSR aku...
macam yang sume org tahu,, UPSR ni senag je... yg penting ko beri tumpuan dalam kelas.. 5A 4A 3 A dalam genggaman.......
nape?? sebb aku mane penah study kat uma....... home pon aku tak penah wat...... bab kat uma banyak keje aku kne wat tghri g skola.... blk alu dah ngadap PS1 aku.. time tu gile game HARVEST MOON.... huhuhu..... tp time kat skola memang study kow2 nye..... xpnh miss pon...
pastu darjah 6 ni year budak2 cinte monyet... aku cam biase la... mungkin mmg nasib aku ni jd posto kot... keje aku anta amik pasing surat tuk budak2 yg ngh bercinta.... huhuhu.... kadang2 tu aku naik muak ngn dorang... huhuh tp pe leh wat bisness... camne aku leh dpt duit banyak mse drjah 6 ni la die.. satu penghantaran 50 sen... ko bayang kan kalau sehari ade 5 pasangan waktu anta surat tghri, waktu rehat , waktu balik... ko cbe kire pendapatan aku sehari bapae.. RM15 hengget.... manyak tak ahahahha..... kayo den.. bab tu aku slalu blanje kawan2 makn cendol or aiskrim huhuh.......
nak djadikan cerita... sebelum UPSR tu ade satu trip g GENTING HIGHLAND...
1 bus jew.... kelas BUDI sekelas.... kelas CERGAS 10 org aku salh seorng dri 10 tu.. cikgu ckap dengan syarat sape yg g mest dapat 3A keatas.. start tu aku tanam azam tuk dapat 5A....
tp ble dapat result cme dapat 4A 1B jew.. ok la tu huhuhu.......... jadi plaja cemerlang gak huhuhu.........
terima kasih kepada guru yg mengajar dari darjah satu sampai darjah enam....
and kawan2 ku...... tak lupe cikgu2 darjah enam yg slalu bg semangat kat aku.. cikgu zainin.. cikgu ibrahim. sir effandy.... cikgu zul... teacher.... ape ye xngat name huhu.. semua nye la terima kasih banyak2 rindu kanu semua...... kawan2 semua aku rindu der....... tgk gamba kecik2 huhuhu
k la ni jew... panjang kan.. tp gamba xde r.. bab dlu gambar gune kodak..... xgune mmc huhuh
assalamualaikum....

No comments: