Wednesday 23 March 2011

CERITERA KETIKA SEKOLAH MENENGAH (MENENGAH ATAS)






ASSALAMUALAIKUM...........

FORM4 (4ANGGERIK)
kisah ku bermula bila pas pmr... kami semua dudk kelas tak menentu...
sebb kos xdiberi lg... jd kelas kami dimana2 jew.. kejap kat 4A 4B haha.memang merayau2 la...


disebabkn kelas xmula tuk 2 minggu pertama......
aku sebagai pengawas... telah di tugaskn tuk tlng jage kelas adik2 yg kecik tu.. sebb skola aku satu sesi je.. dri f1 smpai f5 mmg satu sesi jew... hahah...
kne la jge adik2 ni.... dlm aku ronda2 kat kelas f1 tu.. memang kejadian ngeri ar.. xcaye tanye syukri.. die ade ngan aku... adik2 aku ni muke comel2 bru f1... tp dashyat giler.... bila aku n syuk lalu.. diorang promote diri der.. ade beberap ayat yg aku dgr mmg time tu aku segan gile ar..
ade ker die leh cakap abg 50 sen je.... rm1 je... sye lg murah bang 10 sen je.....(ni budak2 kelas ujung).. dlm hati aku berkata wuish dorang ni.. biar betul umo msh muda, tp fikiran dah dicemari dengan bende2 nih... ibabapa dorang tak didik ke.. dorang ni diabai kan ke.. smpai jauh sgt perginye... sedih gile der...

hu.... mase form 4 ni idop aku kat skola terbiar skit sbb ayah wazir dah xde... kt sini.... semamngat aku nk study pon kurang pastu ramai guru2 yang selalu support aku pindah.... aku xde yang backup sgt.. huhuh... mse f4 ni mmg aku honeymoon gile2 la.....study mcm nak xnak jew..... pastu kelas ktowang terpinggir kat blok E satu kelas je... cikgu pon jrg2 masuk.. mmg main jela..... asal ujian je kantoi.. hahaha... tp seronok r jugak bb aku mse f4 ni masuk kelas sains asal aktiviti kaitan ngan sains aku terlibat.. buat roket, buat gunung berapi... n banyak lg... huhuhu.. seronok klas sains ni.. tp xsronok.. bile ko tertinggl 1 bab ko nk faham tu mmg susah..
jadi kne la rajin membaca ye... kalau masuk kelas sains....
n aku pon mse ni langgar janji aku kat ayah wazir...... aku janji yg xkan ade awek.. tp aku ade jugak awek... tp aku xde la fully in cinta tu.. cme budak tu jew.. yg selalu msj aku.. smpai aku nak study pon susah.. in the end aku dump die.... tp die xpuas ati sbb die kate reason aku dump die sbb aku ade awek lain... tp masalahnye aku mmg pas putus tu aku xde kaple ngn sesape... rimas narnye.... sbb setiap gerak aku dperhati.. mcm aku ni hamster... belaan.. ni la jd nye lau lggr janji.. bnyk musibah belaku.... tp hidup diteruskan... n mse ni aku dpt g kem kebangsaan kat perlis.... mmg gempak weyh... PERTAHANAN AWAM for life... huhuhu promote....
tp ade satu aku xpuas hati.. family aku wat rombongan kawn2 aku ikot.. tp aku leh lak kne denggi... jd semua berjalan aku kne duk spital...sedih der.. nsb baik ayah wazir dtg lawat.. huhu
kenangan manis ni denggi hahah...
ni je kot tok f4....


FORM 5 (5 ANGGERIK)

bila naik f5 kelas aku.. beralih ke kelas f5A last year.. kelas fareez... ni buakan tu sahaja bile jd f5 ni tugas aku sebagai pengawas semakin berat der..... aku dilantik jadi ketua pengawas.... huhu..... aku dah la ketua.. aku nye kawan (anam) leh lak gado.. ngn mangkuk name razif... ni semua sal ppuan.. sgt la bodoh... hahah... sal ppuan pon nak gado... sakit otak aku,,, dah laSPM dah dekat keje aku makin banyak,.. sebb pengawas yg lain2 (junior).. sume nye pemalas der.. nk pasang P.A pon xtau aku form 1 dah leh pasang P.A system.... tu yg aku hangin... pemalas nak mampos.. pastu ade yg rmbut perang la.... ade yg stokin kaler2 la.. tu pengawas ker... aku rase nak sepak jew budak2 ni.. xde disiplin langsung... kecik ati uztazah mas korang tau x...
f5 ni mmg aku study sgt2 struggle.. sbb aku ni xde la pandai mane.... lg2 sal sains... mmg out.. math lg r... out sgt2..... dri f1 mmg out.. tp aku tetap xngaku kalah aku teruskn usaha blaja slow... di samping tu kawan2 pon tolong aku bg semangat.... sbb dorng taun bile ayah wazir xde aku ni mcm xde hala tujuan.... melilau je.. mekasih kawan2 sbb tolong saye... sayang kamu semua... ye boys at the back... hahah...
spm pon result ok semua lulus .. addmth je gagal.. huhuh.........
hidup skola ni bnyk aku nk tulis.. tp kn asal ngadap laptop nak tulis idea aku ilang camtu je.....
sbb tu aku slalu merepek dlm ni.. huhuhu......
k lah smpai sini je aku dah xtau nak taip ape nih.. kering otak... t sal perkara yang detail aku cite kat next post.. huhu

assalamualaikum...

No comments: