Tuesday 22 March 2011

CERITA KU DI SEKOLAH MENENGAH (MENENGAH RENDAH)

Assalamualaikum.....


habis jew... darjah 6......

aku twos lost contac ngn kawan2 skolah wendah...........
sebb bila masuk skolah menengah aku twos pindah....
AKU jejak kat SMK JERAM cme amik borang tuka skola jew......
time tu aku jumpe la sorang senior aku atau pon kawan abg sedare aku.... die pon pindah gak...
pindah ke satu skola ngn aku wupenye... ke sekolah SMK BANDAR BARU SULTAN SULEIMAN..


kisah ku bermula....

FORM 1 (1 KENANGA/1 MAWAR{1S1})
first time aku masuk skola ni aku takut der... bab dgr citer budak2 bandar badan besar2...
tp ble aku sampai.... huish.... comel2 la...... macam berada di sekolah rendah.. hahaha....
mse mule2 name aku tercampak di kelas kenanga.. aku xngat kelas no bpe.. tp dlm kelas tu aku mmg yg paling pandai... hahahha.... dan baik... sampai la... hari kedua.. kepala aku.. dihantui oleh 2 budak nih... MUIZ and FAIZ... mmg dorang ni hantu.. ajar aku buli budak... haha dan kacau org... huhuhu.. dah la dorang lantik aku jd ketua kelas.. agak kuang ajar dajal aku.. kan..
tp dorang ni best huhuh time beday aku dtg uma walau pon bru 3 minggu kenal........ aku masih ingat lg muke dorang... maybe dorang xngat aku....... hahahha...... skola ni bru buka tahun 2003.. jd kekurangan guru.... maka asal waktu agama islam jew.. gabung kelas.... bila gabung kitorang ngn kelas 1 MAWAR.. kelas first.. mse mle gabung tu aku terjumpe along (AZRIN TUMIRAN) kawan mse aku slalu lepak uma nenek waktu tadika..... and sorang lg budak kecik ni yg aku sangka budak kecik mase main kt padang beberapa tahun dahulu.. rupenye die sebaye aku.. si ANAM.... setelah hampir sebulan aku kat kelas nih.... teacher kelas aku pn SHAMALA.. baru terperasan yang akunye result UPSR 4A 1B.... die pon lintang pukang kuar kelas..... aku mse tu buntu dan pelik... tbe2 je die kuar... bile je die datang balik.. die kata kat aku.. syahril nnt ade cikgu datang kamu ikut cikgu tu masuk kelas die.... bila aku dgr je ayat T-cher... aku tau aku kne ucap camat tggl kt kawan2 kelas nih.... jd selamat tggl sonok kelas ngn korang... ala kelas kite satu lorong je xjauh leh jumpe kt kntin pon....aku pindah kelas bukan sekola...
pastu datang seorang cikgu lelaki yg segak dan bergaya, senyum dengan ceria... aku pon tengok la tag name cikgu tu... nama die MOHAMAD WAZIR.......... ni lah kali petame aku berjumpa encik MOHAMAD WAZIR... org yang sekarang ni aku panggil ayah..... dlam perjalanan
ke kelas 1 MAWAR, die tanye asal ko duk kelas blakang... ni tbe2 nak masuk kelas depan.. ko dah la besar.. makin sempit kelas aku... hahahha waktu tu aku gelak habis.. tak tahan.... die leh melawak lak... tibe kat kelas.... separuh budak kelas ni aku dah kenal lg sparuh lum lg.... jd aku kenal kan diri secara ringkas pastu duduk sebelah acap wuish... duk sebelah acap sehari je.. pastu aku duk blakang..... hahah bab hehe adelah sebab2 tertentu..... hanya budak 1 mawar je tahu...... korang caye tak aku ingat semua nama dalam kelas ni hanye sehari jew aku dah hafal... hebat kan... ni la FAMILY BESAR aku yg pertama waktu2 indah yang dilalui bersama... dengan bimbingan ayah WAZIR.... huhuhu... macam2 aktiviti kami wat.. buat mural, koir, chorus speaking and macam2.... thankz to ayah wazir.. kos bg name aku kat pengawas... masuk bulan 7 aku kadi pengawas percubaan... dan aku berjaya lepasi test itu.. huhuhu..... walaupon pengawas aku tak sombaong ngn kawan2 lain.. even dari kelas blakang.. sebab aku tahu... seorang khalifah adalah orang yang adil..... n lagi satu... waktu aku masuk skola ni hanya ade tiga tingkatan je.. form1 , form2, form3....... pengetua TUAN HAJI MAHMOOD BIN KARIM, PK1 pn.LATIFAH, PK HEM, EN.ZAINUDDIN, PK KOKO, SIR MANOKAREN..
family 1 mawar... AYAHDA: MOHAMMAD WAZIR B ABBAS... ANAK2: AZRIN TUMIRAN(WAK TUMI), KHAIRUL ANAM, ASHRAF(BOB), HAMDAN, FAZLY(MAT PERUT), ARDI HAIROZI, HALIM OMAR(LEMPENG), KHAIRIL KHALID(ITEK), AZIZUL ISMAIL(DUNG2), KU MOHD NAZREEN, LUQMANUL HAKIM, MUHAMMAD NUR SYUKRI(CUKI2), MUHAMMAD NUR SYAHRIL(AKU), AZUA, AIDALIYA, FATIN FARAZANA, FATIN ATIKAH, HASLINA, ERMA NADIRA, ANNISA, ATIQAH, DALYLA, AMIRA, FADZLINA, ATEA NOOR, RHODIA, ANI IZZATY, HAIRI ZIANA, ... NI JE KOT LAW ADE NAME YG XDE JGN MMARA.. T KU EDIT TAMBAH.. HUHU.....


FORM 2 (2ANGGERIK{2S1)
bermula nye tahun baru... kelas baru.... name kelas pon baru... kawan2 ade yang baru name xyah sebut la.. banyak, ade yg turun kelas n anik kelas.. biase la exam akhir tahun.. tp aku tetap stay at kelas ni..... xturun... n guru kelas baru.. ayah wazir tak jd guru kelas kami lg..... tp still leh jumpe hari2... di bilik seni dan bilik guru....huhuhu.... aku nye akedemik sejak f1 xde la bagos sgt bab tah la.. manyak main.. huhuhuh tp lau komitmen kepada skola aku leh beri.... ni taun ni jgk aku dilantik jadi penolong ketua pengawas.... bukan tu saje mse zaman ni idola pengawas aku adalah SAFWAN SHAFIQ senior aku.. die ajar aku macam2 pasal pengawas.. mmg smpai skang aku gune pakai ajranran tuk jd pengawas cemerlag...huhu..... ni la taun paling tuff.... sebb kelas aku tak blaja seni.. ktowang blaja math mase seni... sebab.. waktu seni ade la budak uh wat hal... abis sume kene.. nyot tol la ko nye selfish tu makn diri ktorang skali..
bukan tu aje.. ni la taun yang menyatukan aku dengan syuk... semua kerana cikgu hasnor.... name kitorang dah la dekat2 same dua2 pengawas... dua2 cute.. haha.. cume sorang besar sorang kecik.. tp dua2... hebat bila berganding bahu..... huhuhu.... nak tahu kenapa aku ngan syuk je nerganding.. sebab anam waktumi dah kekelas sebelah...huhuhu....... tpi xpe.. walu kelas xsame kami tetap sentiasa bersama.......
tak banyak nak cite tuk form tu... lau cite banayk sangat... hahaha...


FORM 3 (3 ANGGERIK{3S1})
tingkatan tiga uear paling tuff... bab PMR........ nak study, nak handle itu ini... banyak der.. aku lak jenis suke aktiviti koko...mmg la... akedemik aku out.. hahaha.... PMR cme dapat 2A jew... pastu mmg sonok mse f3 ni lg2 dapt masuk petandingan kawad.. walaupon kalah tp kepuasan tu ade... di dalam KADET PERTAHANAN AWAM ni macam ilmu tuk berdikari aku pelajari memang ia sesuatu yg berbaloi.. sesiapa yg tak hargai ilmu tu.. mmg tak bersyukur la..
aku rase banyak aku trought tahun ni... ayah kawin ngn bonda atie..... huhuh mmg best,,,,,
taun yg paling enjoy..... pergi ke masjid SEPANG wat solat hajat at sane.... mmg sonok.... lg2 mase..... alif nordin sujud xbangun2 mase solat subuh... rupe2nye die tido hahaha....
kenanagn bersama semua guru2 memang seronok.... taun ni..... sebab tahun hadapannya cikgu2 ni sumenye pindah.... bru ku tahu kenpa Allah berikan aku peluang tuk berseronok bersama mereka... tp hingga kini aku still berhubung bersama mereka.... sebab mereka adalah sebahagian dari kuarga besar aku.... sayang mereka semua.... pas PMR msh skola lg........ aku curah kn segala tenaga ku tuk tolong semua guru2.... sebelum tutup sekola..... sbnrnye banyak memori.. tp aku nak taip takot aku nangis... hahaha..... jd nnt la.. aku wat story yg lebih detail... hahah ni sekadar tuk cerikan secara kasar jew tentang hidup ku ketika sekolah..... oh lupe mse form 3 ni aku jadi ketua P.A system... ganti tempat senior an idola aku SAFWAN SHAFIQ.. die pindah skola....hu......
itu je kot..... tuk hari ini....
assalamualaikum...

No comments: