Wednesday 23 February 2011

RESULT STPM

21 februari 2011....

tepat jam 12 result STPM keluar...

semua pelajar STPM bergegas ke sekolah mereka untuk ambil
keputusan..
aku bertolak dari keluar dari U.K (ulu klang la)... jam 7.47 pagi....
dalam perjalanan ku ke pelabuhan Klang.. aku melihat macam2 ragam pemandu...
ade yang berhemah ade juga yang macam xtau la nak cakap ape...
ade yang gelabah nak potong ble bg potong die leh bawak slow plak...
aku buka la tingkap dan bertanye.."encik ni pandai bawak kerete ke x....."
die dgn muke agak besalah perlahan kan kerete die dari 60 ke xtau la bpe slow..

lebih kurang jam 8.50 pagi aku tiba di pelabuhan klang, iaitu di bandar Sultan Suleiman..
aku buka je pintu bau sesuatu yg membuat perut ku berkeroncong untuk aku..
aku nampak DURIAN... dah setahun aku xmakan Durian akhirnya..
huhuhu... aku bersiap2, bawak bapak aku G bank dlu....
pastu baru g Sekolah... amik result....
aku tiba di sekolah tepat jam 12.00 pada jam dataran perhimpunan skola..
kumpul kat main lobby.... pastu bila bilik Forum di buka kami bergegas kesana...
di dalam bilik Forum tu ketiga2 guru kelas sudah bersedia dgn ayat2 mereka..

kami semua terasa amat runsing....... dan gementar...
untuk kelas aku 6A# org yang pertama ambil adalah AZIATUL IZATIE.. die dapat 3.33 pointer..
NOORMA SHAMSIAH 3. aku xngat..... pastu di susuli kawan2 lain...
ade yang gembira ade yang sedih.. ade yg terus balik, ade yg terdiam sahaje...
dan macam2 lg.. Fiona siap terlompat2 sebab die dapt 3.50.... TAniah..
best student adalah MARHAINI 3.5 something...... semua ade perasaan masing2... yg xterkata..
SUPAHERO pon ok jugak die dpt 3. something point jugak.....
bile tibe giliran aku, dan syuk.. ktorang g amik same2... dri pandangan Encik Mohamad Wazir bin Abbas, kami sudah tau akan result kami, waktu ku dlm Fikiranku hanya teringat ayat2 dri farydzul, die cakap pointer sebenar selalu nye lebih kurang macam percubaan...
aku pon teringat percubaan.. aku dapat 0.98...... aku pon mle risau sangat2....
aku tgk syuk pon risau.... tp apebila AYAH bagi slip kputusan tu Ayah suruh buka dpn DIE juga..
bila Buka Muhd Nur Syahri = 2.00 Muhd Nur Syukri = 2.08.........
aku agak terkejut , hati aku berkata gembira dan sedih..... kerana aku dpt 2.00 tp sedih kerana kurang 2.50..... tp pda waktu itu AYAH berkata jgn putus asa.. ade peluang lg berusaha..
aku ingin nangis tp aku dah janji aku xkn nangis di depan AYAH.... aku dan syk peluk AYAH kuat2... kawan2 aku harap anda semua xkn lupekan pperjalan dan perjuangan kite same2...

sekian Assalamualaikum.....
sayang sampai syurga..

No comments: